A változás akkor eredményes, ha előremuntató átalakulást eredményez. Átszervezni ( reengineering ), átmozgatni a szervezetek horizentális terében könnyen lehet, miközben azt az illúziót éljük, mintha...
- értelmesen cselekednénk,
- fontos feladatunk lenni
- megbírkóznánk a lehetetlennel, stb..
Holott ilyenkor, ha nem állunk készen a valódi átalakulásra, jobb és hatékonyabb lehet, ha nem teszünk semmit---a nem cselekvés is lehet eredményes cselekvés. DE ha akarunk is lépni, akkor érdemes azt hosszú távú perspektívák, jövő-teremtő erők és tudások mentén elkezdeni és az eredményes átalakuláshoz szükséges komplexitást megismerve, az érintetteket bevonva és érzelmileg is elköteleződve szolgálni a szervezeti és társadalmi közjót. E közjó, melyben helye és szerepe van a személyes jónak és a kettő sikeres összhangot, a közösen kialakított értékek és jövő-kép mentén elképzelt irányba mutat, akkor az átalakulás garantált eredményt hoz. És persze ezt folyamatosan érdemes a mindenkori fejlődés áramában tartani. Ebbe az irányba a Tanuló szervezetek Nemzetközi Társasága egy olyan hármasság mentére fűzi fel kreatív és innovációs erővel ható módszertanait, amely - az eddig évtizedes tapasztalatok mentén, a szervezetet sikeresen fordítja a XXI.sz. értékei mentén alkotó, teremtő szervezetekké. A szervezeti és társadalmi beavatkozások 12 szintjén előkelő helyet foglal el a Rendszergondolkodás: Ez a diszciplina a XX.század legjelentősebb szellemi erőforrása, amely a századfordulóra általános közösségi és szervezeti tudáskompetencává érlelődött. Stratégia alkotás, közösségi tervezés, jövő-kép alkotás, komplex szervezeti és társadalmi kérdések átlátása a rendszerszintű, a dinamikis rendszerek belső összefüggéseinek és kölcsönhatásainak meglátása elnegedhetetlen a változás minden terén-személyes és társas és globális szinteken egyaránt. Team tanulás Személyes fejlődés