Institute for Systemic Organizational Leadership to Deepen Collective Inner Spaces by applying Participative Leadership based Collaborative Practices to Enhance Systemic Transformation in the Duna Region
A Global Association of SoL Communities nemzetközi szervezet alapító tagja a Tanuló szervezetek a fenntarthatóságért, SoL Hungary. SoL Intézetünk ennek az alapítványnak a tanácsadó, fejlesztő és képző-kiadói szervezete.
A reziliens-életerős és életképes szervezetek eredményességéhez fontos a cselekvés új, tudati mintázata, ami megújító és ha kell, átalakító erővel bír. Nincs idő a foltozgatásra. A reziliens, életerős és rugalmas szervezet közösségi intelligenciája az átalakító-transzformáló vezetés, a közösségi bölcsességet kibontó facilitatáló-részvételi együttműködés, a komplexitást kezelni képes rendszerszemléletű gondolkodás képességének függvénye. Ez évek óta főtevékenységünk. Erről Peter Senge ebben a videóban gyönyörűen és inspirálóan beszél. A Tanuló Szervezetek 5 alapelve és a szervezeti és társadalmi intelligencia fejlesztésének elméleti megalapozottságát szakmai és gyakorlati megközelítésben elérhetővé tenni
A SoL hazai története
A SoL alapítója, Peter Senge 1998-ban felkérte Göran Carstedt, volt IKEA és VOLVO igazgatót a nemzetközi hálózat igazgatóságába. Göran Carstedt már 1998-ban Ágota meghívására az akkori IMS-CEU támogatásában megtartotta első műhelytalálkozóját. 2004-ben Peter Senge és László Ervin elfogadta meghívásunkat és egy napos konferenciát tartottunk Tanuló szervezetek a fenntarthatóságért címmel. Azóta számos gazdag program szervezője, megtartója, inspiráló társa volt, amely a hazai köz-és szervezeti tanulás terén jelentős hatást fejtett ki. Az I. Magyar fenntarthatósági csúcs vezérszónoka 2010-ben. Peter Senge, alapító SoL elnök, MIT professzor közreműködésével hazánkban 2004-ben tartott egy konferencia László Ervin professzorral együtt Tanuló szervezetek a fenntarthatóságért témában. Ez adott sikeres ihletet és indítást a hazai munkának. Azóta a rendszerszemlélet és a kollektív intelligencia fejlesztése, mint a fenntarthatóság fontos elméleti és gyakorlati alapja a szervezet munkájának gerincét adja. A SoL Intézet eleinte az Ariadne Gaia Alapítvány és a Budapest Klub támogatásával működött. Az elmúlt évek munkájának eredményeire alapozva 2007-ben létrejött a SoL önálló hazai szervezete, a Tanuló Szervezetek a Fenntarthatóságért, SoL Magyarország Alapítvány, amely átvette és felkarolta a SoL Intézetet, mint annak önálló gazdasági és jogi személyiséggel rendelkező szolgáltató szervezete. A Tanuló szervezetek a fenntarthatóságért alapítvány( 2007 ) küldetése:„Hozzájárulni ahhoz, hogy a rendszergondolkodás, az ökológiai tudatosság és a kollektív bölcsesség elveire és gyakorlatára alapozott fenntartható, együtt-érző és felelős társadalom alakuljon ki a személyes, szervezeti és közösségi tanulási kompetenciák fejlesztésével, miközben nyitva tartjuk a szívet, serkentjük a gondolkodást és felemeljük a lelket.”
Ezt megvalósítandó a SOL Intézet vállalatok, szervezetek és közösségek fejlődését és ÁTALAKULÁSI folyamatát támogatja hazai és külföldi tudások megosztása, tanácsadás és fejlesztő foglalkozások által. A szolgáltatásokat munkatársaink, szakmai partnereink és a SoL tudásközösség tagjai végzik. Igy kiegyensúlyozott és a változó világban gyorsan alakuló mély tudásokat naprakészen tudjuk megosztani minden érdeklődővel, kliensünkkel vagy tagszervezetünkkel. A SoL Intézet tagjai, munkatársai és stratégiai partnerei közösen egy kreatív, innovatív, szektor-közi tanulóműhelyt alkotnak és a tudás közösség egy egy projektre, megbízásra és fejlesztésre társulva erőforrásait és kompetenciáit összekapcsolja és szinergikus hatásában megbízói szolgálatába állítja.Szolgáltatások
Fejlesztés- a tanuló szervezeti kompetenciák,
- a fenntarthatóság kompetenciái a vállalati, szervezeti és iskolai gyakorlat terén
- komplexitás és innováció menedzsment változó időkben
- jövő-teremtő stratégia fejlesztés ( Rg és TT műhely )
- szervezeti intelligencia kialakítása ( a TT műhely)
- a tanulószervezet alapkompetenciái-Mag képzés
- rendszerszemlélet és kollektív intelligencia,
- személyes vezetés;
- jövő-teremtő stratégiai és problémamegoldó gondolkodás;
- társas tanulás és társadalmi felelősségvállalás;
- stakeholder dialógusok - vezetői dialógus: részvételi vezetés
- tanácsadás, coaching, tudás közösségek fejlesztése.