A részvételi vezetés művészete: Autonómia és együttműködés
Részvétel? Kinek a részvétele? Miért? és Kinek és kivel?
Fontos és alapvető kérdések.
A vezetés és a tanulás társas és közösségi folyamat.
Komplex-összetett világban élünk, melyet gyakran nem bírunk átlátni és igy belső késztetés bennünk, hogy redukciós, lecsökkentő és részekre koncentráló személélettel kezdünk a helyzetek megoldásához, vagy jövöképünk kialakításához. Holott a képletz nagyon egyszerű.
Be kell vonjunk minden stakeholdert, érintettet.Érintettek pedig mindazok, akikre döntésünk vonatkozik és vonatkozhat.
Ha a közös és interaktív, a kooperáció elvére és módszertanaira építünk, a rendszerek koplex és sokirányú, sololdalú szempontjai mind beléphetnek a teremtő térbe.
Hogy ezt ma már sokan és sokféleképpen alakalmazzák? Igen, a szervezeti kultúra innovativ és együttműködést, a tagok és teamek belső elkööteleződését támogató módszerek gombamódra terjednek ( The World Café, Open Space, proaction café, stb. )
Az Európai Unió Bizottságában dolgozó ca. 30.000 ember már minden főigazgatóságán találunk számos olyan belső facilitátort, akik a Részvételi vezetés művészetét megtanulták, alkalmazzák és egyben a főigazgatóságok között kialakul egy elkötelezett csapat. lsd.
ITT.
Hazai példánk a Tempus közalapítvány, ahol a 60 dolgozóból ca. 25 fő már kiképződött.
„A képzés szakmai színvonalát és intenzitását azzal is tudnám érzékeltetni, hogy úgy érzem, a pár hónap alatt többet tanultam és gyakorlatban jobban hasznosítható tudást szereztem, mint egy másoddiplomás többéves kurzuson.”
(Kemény Gabriella, CEU HR vezető, volt Tempus közalapítvány igazgató, az I. Dialogus facilitátor képzés után)