Hatos fogat: hat kategóriájú intervenciók rendszere

Mit mondjunk?  Hogyan mondjuk?
Szembesítenem kell, de nem így gondoltam?
Megbántom, megbántódom?
Túl sokat beszélek, mondok és magyarázok és mégsem tanulnak belőle?  Falra hányt borsó minden szavam?
Ezeknek hiába mondok én bármit?

Ilyen és hasonló kérdések gyötrik, foglalkoztatják és tehetetlennek, eszköztelennek érzi magát az egyre erősödő nyomás alatt?
A vezetői kerék képzés olyan rendszerbe foglalt támogatói, vezetői készségeket fejleszt, melyek a felajánlások kommunikatív eszköztárát tudatosítják, gazdagítják és kiteljesítik  az alábbi rendszerkerék mentén.
Figyelemes fegyelem – fegyelmezett figyelem.  A magyar nyelv játékos, teremtő szóbokorba szedve képes kifejezni az alkotó munka, a fókuszált jelenlét, a hatóerővel bíró figyelem lényegét.
Itt a vezetői kerék központi tengelye kerül fejlesztésre, megerősítésre. A hat kategória a facilitátor segítői szándékát jelenti. Eszerint lehet

Tekintélyelvű autoriter

* tájékoztató
* előíró
* szembesítő

Előhívó/facilitáló

* katalitikus
* érzelmeket kezelő
* támogató

A kerék tengelyében áll a coach, segítő személyisége, aki a  személy iránti feltétel nélküli elfogadást, hiteles kommunikációt és empátiát közvetíti.
A hatalom/erő gyakorlása az alábbi három aspektusból értelmezve bármelyik lehet, de a cél a harmadik elsajátítása.

1., uralom/hatalom a másik felett – power over
2., a másik uralma/hatalma – power under
3., uralom/hatalom a másikkal együtt – power with

 A módszer története

John Heron, az akció tanulás híres képviselője, a dél-angliai Surrey egyetem Emberi Lehetőségek Tanszékének alapítója és hosszú ideig vezetője dolgozta ki és azóta Nagy Britanniában széleskörben elterjedt az üzleti és segítői szférában egyaránt.

A képzést vezeti Ruzsa Ágota, aki 1988-ban a Guildford, Surrey egyetem Human Potenciál tanszékén tanulta a módszert John herontól, és azóta a facilitálás és a coaching, a személyes szakmai fejlesztés keretében számos helyzetben tanította és alkalmazta.