Közösségi út a Tanuláshoz

TTD módszertanok a KúT képzésbe ágyazva

Az alábbi visszajelzések a Tempus alapítvány KúT képzésének szólnak, melyen a SoL Intézet munkatársa, Ruzsa Ágota volt a vezető tréner, de ez egy csodálatosan kialakult valódi team munkában megérlelt csoportmunka volt. Képek Itt megnézhetők.
Roppantul sok jó tapasztalatom, tanulási élményem volt a KÚT képzésenEzeket a gazdagodásaimat  két fő csoportba osztanám:
-A praktikus ismeretek
-A közösségtől kapott plusz
Praktikus ismeretek:
kockázatelemzés, érdekcsoport elemzés a projektmenedzsmentben, online média eszközök:  pinterest, prezi,wordpress, Közösségtől kapott plusz: lényegre tapintó kérdések a projektem kapcsán, mások jó példái (projektmunkában és emberi hozzáállásban), információmegosztás, rengeteg inspiráló beszélgetés

Ajánlom a képzést azoknak, akiknek ezek bármelyikére szükségük van.

——————————————————–

Milyen volt a képzés? 🙂 SZUPER! ÉN MÁR PROFITÁLTAM BELŐLE: http://www.tpf.hu/pages/newsletter/index.php?page_id=16&groupId=10&newsId=2083

Számomra a képzés fő erőssége magában a módszerben, a közösségi tanulásban rejlett. A más-más tudással, tapasztalattal, készséggel, habitussal rendelkező emberek olyan támogató közössége, ahol fesztelenül, bizalmi légkörben kísérletezhetsz és elfogadással, kreatív segítségnyújtással találkozol.

Legfőbb köszönet a lehetőségért, hogy olyan társakkal lehettem együtt több hónapon át, akikkel ezeket az élményeket megélhettem.

KÜLÖN KÖSZÖNET A CSAPATNAK!, mert a csapat összetétele, egyenként azok a személyiségek, aki Te és Te vagy nagyban hozzájárult a sikeres közös tanuláshoz. Bár tudtam volna még többet bele tenni, annál többet tudtam volna “kivenni”…, mert a közösségi tanulás hasznossága éppen abban rejlik, hogy minél többet adsz, annál többet kapsz.

 

Köszönet Mindenkinek!

Bízom benne, valóban folytatjuk még…” VM
…………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Hogyan tudom hasznosítani a képzésen kapott tudást? 

Ajánlom azoknak, akik folyamatosan fejlődni szeretnének, aki új szemléletet szeretne megtapasztalni, megtanulni. Segíthet magadat, a szervezetedet, az ügyedet kívülről látni illetve másokkal is megláttatni, ezáltal a hibáidat kijavítani, az erősségeidet még jobban kihasználni.

 
Mit az, amit a képzést nyújtott a számodra? 

Hasznosítható ötleteket, mások által bevált illetve még általam ismeretlen módszereket, maradandó kapcsolatokat. Ajánlom azoknak is, akik rendszerbe szeretnék tenni életük során már megszerzett tudásukat. Gigi

……………………………………………………………………………………………………………………………………

” Sok új ismeret, más-más nézőpontból, rendszerezve.
A képzés legértékesebb része számomra a csoport volt. Az önzetlen közösség és a közösségi tanulás megtapasztalása felülmúlta az értékes előadásokat és gyakorlatokat. Bebizonyosodott az az elmélet, hogy a csoport több, mint egyének összessége.
Nagy lájk a szervezőknek!’ KM
……………………………………………………………………………………………………………………………………

magas nyomás következtében a víz magától töra felszínre. A réteget, ahol a fúrást elkezdtétek a beadott pályázati anyagok jelentették, a magas nyomást a több hónapos képzés során a trénerek elvárásai és saját kíváncsiságunk, hogy vajon mi lesz ebből, a víz pedig mi vagyunk együtt a csapat, az egymástól kapott ötletekkel, támogatással.

A felszínre törtünk és muníciót kaptunk a folytatáshoz:

„A víz alakot változtat, megkerüli a dolgokat és megtalálja azokat a titkos ösvényeket, amelyeket mások nem tudnak fölfedezni.” (Athur Golden: Egy gésa emlékiratai, 73. oldal, 1999., Trivium Kiadó).
Mintha ez lenne a sikeres vállalkozás egyik kritériuma is!!

——————————————————————

Mit nyújtott a képzés számomra?

Kitartást, akkor is, ha csüggednék
Útmutatást ahhoz, hogyan csináljam jobban
Tudást, amit magammal vihetek és megoszthatok

Közösséget, akik egymásért tesznek
Értékeket tőletek
Profizmust a szervezésben
Ziccert, vagyis egy jó alkalmat az előrejutásra
Élményt a KÚT-napokon
Sikert a saját projektemben

Hogyan tudom hasznosítani?

Közösségekben
Újításokkal, megújulással, innovációval
Többszörös energiával, amit Tőletek kaptam.

 —————————————————————-

Nekem a KUT-képzés bátorságot adott, hitet és támogatást ahhoz, hogy az elképzeléseim megvalósítására vannak használható, működő régi és újonnan megismert eszközeim, van külső-belső támogatottságom, és a képességeimet, adottságaimat is megtanultam jobban használni.

Megtanultam igazán “civil” lenni. Eddig munkakörben megbízottként kaptam felhatalmazást feladatok megvalósítására, de most félve, hogy nehogy túlessek a ló túloldalára, visszafogtam magam, hogy nehogy dolgozzak, amikor a KÚT programomat csinálom. Emiatt talán túl visszafogott is lettem, és így utólag visszaolvasva a beadott pályázatom nagyívűségét, és az azóta bekövetkezett szerény változásokat, rájöttem hogy nem kell ennyire szerénynek lenni. Felnőttem  ehhez a léptékhez.

Kitárult előttem a világ. Részben a KÚT-kapcsolatok révén, részben meg a környezetem, kerületem világa, kapcsolatai. Sok emberrel kerültem tartós kapcsolatba, kerültünk közös utakra és összefonódnak a céljaink. És még mennyi mindent tartogat a jövő… 🙂
Átéltem és megismertem a civil növekedés folyamatát: Személyesen is megértem a programvezetésre, és a kismama körös program is érik, növekszik. Öröm látni ezt a fejlődést, én “csak” elindítottam és gondoztam, locsoltam gyomláltam ápoltam, mert engem is elindított, gondozott, támogatott, locsolt, ápolt a KÚt program és a KÚT közösség.
Két idézet is eszembe jutott, ami a program hatása és továbbhatására gondolva erősen a gondolataimba tolakszik:

“Adjatok, nektek is adatik” (Biblia, Lukács evangéliuma)
“IF you get, give. If you learn teach” Maya Angelou
……………………………………………………………………………………………………..

Sok olyan program szerepelt a KÚT műhelymunka sorozatban, amit sajnos 20 év iskolai tanulás alatt (igen: doktori képzéssel együtt 8+4+5+3) nekem soha nem tanítottak. Hogy a legfontosabbakat emeljem ki: hatékony kommunikáció tréning, feladatok az értő figyelem gyakorlására és a csoporton belüli tanácsadásra, tanulás egymástól… És olyan hasznos dolgok, mint a pályázatírás, illetve a projektmenedzsment. Ezek elsajátítására irányuló tréningen korábban soha nem vettem részt, és ha innen-onnan összeszedegettem tudásmorzsákat, azt a saját szakállamra tettem. A képzés elsősorban az informális tanulás köré szerveződött, de azt hiszem, hogy azoknak a tanároknak, akik részt vettünk ezen a képzésen, megvan a lehetőségünk, hogy ezek közül jópár dolgot „belecsempésszünk” az iskolai tanításba; a felsőoktatásban és a tanárképzésben érdekelteknek pedig külön felelősségünk, hogy ezek teret kapjanak a formális oktatásban is!

……………………………………………………………….

A KÚT képzés leghatékonyabb része a projektmenedzsment volt, az itt tanult struktúrákat a szervezeti célok megfogalmazásában jól tudtuk hasznosítani.

A KÚT képzés során a közösségi légkör olyan volt, amelyben a gondolatoknak és ötleteknek egy szabad és kreatív áramlása alakul ki. Ilyenkor az egyes gondolatokat az ötletáramlásból ki lehet emelni, és az a lelkesedés, ami üdvözli a gondolatot, az el is indítja a gondolat megvalósulását. Köszönjük a szakmai és a személyes inspirációkat.
Horváth Zsuzsa, önkéntes
Perinatus Alapítvány, A születés testi-lelki egészségéért

…………………………………………………………………………………………………….

Többféle KÚT létezik. Nekem a mi képzésünk az artézi kutakat példázza:
olyan mélységi rétegbe fúrt kút, amelynél a magas nyomás következtében a víz
magától tör a felszínre. A réteget, ahol a fúrást elkezdtétek a beadott
pályázati anyagok jelentették, a magas nyomást a több hónapos képzés során a
trénerek elvárásai és saját kíváncsiságunk, hogy vajon mi lesz ebből, a víz
pedig mi vagyunk együtt a csapat, az egymástól kapott ötletekkel,
támogatással.
A felszínre törtünk és muníciót kaptunk a folytatáshoz:
“A víz alakot változtat, megkerüli a dolgokat és megtalálja azokat a titkos
ösvényeket, amelyeket mások nem tudnak fölfedezni.” (Athur
Golden: Egy gésa emlékiratai, 73. oldal, 1999., Trivium Kiadó).
Mintha ez lenne a sikeres vállalkozás egyik kritériuma is!!
Köszönöm szépen, Annamari